Založ si blog

Už viete čo chcete?

Veľa ľudí žije svoje životy bez toho aby vedeli odpoveď na otázku čo vlastne chcú. Mám kopec známych ktorí na to dodnes neprišli  a to nehovorím len o tridsiatnikoch. Donedávna som jednou z nich bola aj ja. Vlastne som sa hľadala as 15 rokov. Zo začiatku som si nevedela nájsť správneho partnera , potom zas prácu ktorá by ma urobila šťastnou… Keď sa tak spätne nad tým zamýšľam, potrebovala som hlavne nájsť samú seba a všetko ostatné do toho potom krásne začalo zapadať…

Nedávno som v supermarkete videla jednu nešťastnú matku bojovať so svojou malou dcérou, ktorá sa hádzala o zem a kričala (vrieskala na plné hrdlo je asi objektívnejšie). Pre mamu to bolo trápne, lebo ľudia (priznávam že vrátane mňa) nervózne zazerali, nech si to nevychované decko dá do poriadku. Maminka sa snažila, podsúvala malej všeličo, sľubovala hory doly, ale bezvýsledne. Uvedomila som si, že tá malá je odrazom mňa. Že ja sama som neustále bojovala a kričala, lebo som nevedela čo chcem a nikto ma nedokázal ukľudniť a naviesť správnym smerom. Usmiala som sa na túto zúfalú ženu, čupla som si k malej a povedala: „Ty si také krásne dievčatko, a aké ty máš krásne kučeravé vlásky…“ Malá sa prestala od plaču zajakávať a prekvapene pozerala na mňa, zatiaľ čo som jej utierala slzičky z líc. „Ukáž mi ako sa vieš krásne usmievať princezná…“ A malá sa na mňa naozaj usmiala a ukľudnila sa.

Pred dvomi týždňami som mala tú česť byť na večeri so španielkou Barbarou – team leaderkou jedného Youtube teamu, ktorý ma na starosti zákaznícky servis. Obe sme sa prihlásili na kurz koučovania, aby sme dokázali lepšie pracovať so svojimi podriadenými. Na moje prekvapenie sme sa obe zhodli, že práca ktorú robíme nás nenapĺňa a keby to bolo čo i len trošku možné, chceli by sme sa venovať úplne iným veciam. Ja už som v tom mala celkom jasno, ale ona sa mi priznala, že ju trápi, že vlaste ešte neprišla na to, čo by to malo byť. Čo by ju napĺňalo a robilo šťastnou…

Veľa z nás nasleduje naučený spôsob života – štúdium, práca, patner, samostatné bývanie, svadba, deti… , len preto že sa to od nás očakáva. Ja osobne si myslím že je to dosť mizerný alebo skôr bizarný spôsob života, keď si uvedomíte že máte len jeden život a chcete ho využiť naplno – žiť ho podľa seba a nie podľa toho čo vám nadiktuje stará Blažková, lebo sa to tak patrí…

Ak ste si ako Barbara ešte stále neuvedomili, čo vlastne od života chcete, nie ste v tom sami. Tisícky, možno milióny ľudí na to ešte tiež neprišli… A ak by ste na to predsa len prísť chceli, tu máte zopár tipov:

Buďte sebeckí! – Ak neustále obetujete svoj život a vzdávate sa svojich snov kvôli druhím, možno nemáte dosť času na seba. Dajte sa na prvé miesto a položte si otázku: „Ak by si nemal rodinu, deti, prácu, či priateľov – čo by si robil?“ Verte, že ak budete spokojní vy, bude spokojné aj vaše okolie. Keď sa zameriate na seba a dáte sa do pohody, budete tú pohodu rozdávať okolo seba.

Ničoho neľutujte. Necíťte sa zle za sebeckosť. Je čas žiť presne tak ako to chcete vy. Ak neustále ľutujete veci ktoré ste urobili, alebo neurobili v minulosti, nikdy sa nepohnete z miesta. Nežite v minulosti, žite v prítomnosti a pozerajte do budúcnosti!

Uvedomte si čo chcete. Viem že to nieje ľahké, prísť na to, čo vlastne chceme. Sedieť a premýšľať čo vám v živote chýba. Je to sloboda vyjadriť samého seba? Láska? Peniaze? Niečo iné? Možno vám pomôže napísať si zoznam. Skúste sa zamyslieť aký odkaz tu po sebe chcete zanechať…

Zistite čo vás štve. Skúste si uvedomiť čo vás vytáča a špecifikujte to. Nestačí povedať: „Neznášam svoju prácu!“ „Neznášam svojho muža!“  Čo konkrétne neznášate na svojej práci / mužovi? Je na príčine váš blbý šéf? Veľa práce? Je to žiarlivosť, ktorou vás muž ubíja, alebo lenivosť?  Čo vás štve a ako by ste to mohli napraviť? Ako veľmi vám záleží na tom aby sa to napravilo?

Objavte, čo vás robí šťastnými. Vaše šťastie je koreňom vašich prianí. Čo vás napĺňa a robí šťastnými? Je to cestovanie? Deti? Vlastný biznis? Finančná sloboda? Keď si vyznačíte všetky veci ktoré vám prinášajú radosť, budete mať celkom čistú predstavu o tom, čo chcete vo svojom živote dosiahnuť.

Zostaňte pozitívne naladení. Náš život nefunguje vždy podľa predstáv, ale to neznamená, že sa o to nemôžeme pokúsiť. Nasmerujte sa tým správnym smerom a nevzdávajte sa…skôr či neskôr vás život privedie tam kam chcete. Niekedy stačí pozitívny prístup a chuť dosiahnuť to po čom túžime.

Rozmaznaná generácia. . .

21.03.2017

Dnešná mládež vyrastajúca bez autority si myslí, že dospelí sú tí čo ich musia rešpektovať, nie naopak. Veľa učiteľov, ktorí pracujú v školstve roky by vám dalo stovky príkladov ako sa deti zmenili. Žiaden rešpekt, žiadna disciplína, papuľnatosť, drzosť a neúcta k učiteľom nemá v niektorích prípadoch obdoby. Byť učiteľom, znamenalo kedysi určitú formu [...]

O nás – strachopudoch. . .

20.03.2017

Každý deň si všímam ako ľudia bojujú so svojím strachom. Napríklad moja sestra bola nedávno oslovená v práci, či by sa neujala funkcie zástupkyne team líderky. Jej prvá reakcia? „Prečo ja? Ved to je zodpovednosť, veď ja to nezvládnem, však ja ani neviem dobre robiť s excelom a toľko ľudí mať na starosti…“ – horekovala. Posmelila som ju: „Tak asi si [...]

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

annaka

Blog o sebapoznávaní, sebazdokonaľovaní a o živote v tomto hektickom svete...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6700x
Priemerná čítanosť článkov: 2233x

Autor blogu

Kategórie

Archív